2023. október 24., kedd

Hozzá-nem-értők Alapítványa

 Sziasztok!
Nagyon rég nem írtam már semmit az oldalra. Sok történet ötletem van/volt, amiket szeretnék elkezdeni megírni, folytatni és feltölteni a blogomra őket. Körülbelül három éve pihen az oldalam, amit sajnálok, mert mikor elkezdtem nagyon lelkes voltam, aztán időhiány miatt elhanyagoltam.
Most egy kisebb cikkel szeretnék visszatérni, amit igazából hirtelen felindulásból írok meg. Csupán egy kommentet írtam egy cicákkal foglalkozó alapítvány oldalára, ami egy negatív kritika volt, ha lehet ennek mondani. Az oldalról persze letiltott a hölgy, ami persze 2023-ban nem meglepő, hisz nem lehet sehol sem negatív kritikát megfogalmazni, Isten óvjon, hogy bárkit negatív szavakkal sértsenek. Nos, így a blogomra kerülnek ki a gondolataim, ami így sokkal hosszabb lesz, mint az a pár mondat, amit én az alapítvány oldalára írtam. 




A komment egyébként egy öreg, vörös cica videója alá került, akiről részletesebben is írni fogok, személyes tapasztalatok, érzelmek fűztek a cicához. 
A kommentem:

"Én Piskótának neveztem el, de sajnos már nincs esélye gazdisodni, mert elaltatták. Sajnálom, hogy az a szerencsétlen macska nem kapott időben rendes orvosi ellátást, nem lett csináltatva egy teljeskörű kivizsgálás neki, hogy legalább pár évet adjanak neki pluszban. Sajnálom, hogy nem hozzáértők kezébe került, ha lett volna elég kapacitásom és elég pénzem, segítettem volna neki, de sajnos nem tudtam. Nyugodjon békében a szépség. Most már nem fáj neki semmi."

Nos azóta gondolom a kommentem törlődött és az oldalról is letiltott a hölgy, akié az alapítvány. Direkt nem szeretnék konkrét neveket írni, a békesség érdekében, de ha jól tudom, még mindig szólásszabadság van az országban, így leírhatom a gondolataimat, bárhova.
Két esetnek voltam szemtanúja az elmúlt hetekben. Az első történet egy fekete baba cica esete. Nagyon pici volt, ideiglenes gazdihoz került, mert máshol nem volt hely. Tápszerrel etették. Egy nap, picit csipás lett a szeme, amit öreganyáink azzal rendeztek volna le, hogy kamillás vízzel megtörölgetik a kis szemét. Nos, az alapítványt vezető hölgy elvitette az állatorvoshoz, ahol antibiotikumot kapott. Kétszer is. Ha jól tudom, adniuk kellett volna mellé pro-biotikumot is, de azt nem kapott a cica. A második adag után, elpusztult a cica. Ezekre a tényekre alapozva én emberi mulasztást állapítok meg, de ez csak az én véleményem továbbra is. 
A második eset ennél picit bosszantóbb. Az öreg cica, akiről fentebb írtam, akinek én a Piskóta nevet adtam, aki miatt ez a cikk is megszületik, sok szenvedésen ment keresztül. Ő ugyan annál az ideiglenes gazdinál volt, mint a fekete kiscica is. Hetek teltek el, de sajnos nem kezdett el hízni. Voltak kivizsgálások, kiderült, hogy májbeteg, ami egy öreg cicánál nem meglepő. Egy idő után kezdtek rendszeressé válni a hányások. Könyörögni kellett, hogy legyen a macska elvíve orvoshoz, mert valami baj van. Ez később meg is történt, de a legjobb tudomásom szerint, csak felületes vizsgálat volt. Kapott gyógyszer, hányás csillapítót. Úgy tűnt jobban is van, majd ismét elkezdődtek a hányások, s pár napra rá, el lett altatva a cica.
Igen, az elaltatás szükséges volt, hisz ne hagyjuk szenvedni az állatot. Viszont miért csak a halála után derült ki, hogy gyógyíthatatlan beteg? Legalábbis én ezt az információt kaptam. Nem kizárt, hogy rosszul informált vagyok, esetleg, hogy én látom rosszul az egészet. 

Még egy apróság, amit az alapítványt vezető hölgyről tudok, amikor találtak egy kiscicát, akiről kiderült, hogy lehet, hogy van benne vadmacska, s tényleg egy gyönyörű kis cicáról beszélünk. A hölgy úgy reagált erre, hogy a találót felelőtlen állattartónak titulálta, amikor az megakarta tartani, majd konkrétan kijelentette, hogy neki "KELL" az a macska. Ezek után mindenki döntse el magában, hogy milyen lehet ez a hölgy, aki egy cicákkal foglalkozó alapítványt vezet.
Arról a helyről nem örökbe fogadni kell, hanem menteni a cicákat, s tudom, hogy ez most durván hangzik, de ez az én véleményem. 

Köszönöm annak, aki elolvasta ezt a kis szösszenetet. 
Nyugodjanak békében az elhunyt cicák, s remélem több nem követi őket.


2 megjegyzés:

  1. Röviden, tömören: Nagyon sok a nyomorult.
    Nem tudom felfogni, mi jó abba, hogy másokat zaklatunk telefonon. Ez nem a Scream. Szörnyű.

    VálaszTörlés

Neva Bajkowe Szablony